Най-популярни при мъжете са кредитите за коли, а при жените – кредити за образование и кредити за тържества

Мъжете и жените по принцип харчат пари за различни продукти и услуги. Така че не е изненада, че и причините, поради които теглят кредити, също се различават. Макар да могат да бъдат намерени и сходства, тъй като все пак житейските ситуации, които изискват търсене на финансиране и кредит, често да се повтарят. И все пак мъжете са по-склонни да се обърнат към кредитна институция в едни случаи, а жените – в други.

Общите черти

Ремонтът на дома или парите за здраве не познават пол, така че кредити, изтеглени с такива цели, са характерни както за мъжете, така и за жените. Подобна е и ситуацията при покупката на мебели за дома – все пак всички живеят в такъв и искат да им е удобно. Няма съществени различия и при кредитите за рефинансиране и обединяване на задължения, с помощта на които потребителите могат да облекчат месечните си вноски, да постигнат по-добри условия и лихви по кредита или просто да си осигурят удобството да не плащат отделни вноски по няколко заема.

Мъжете и колите

Една от най-честите причини за теглене на кредит при мъжете е свързана с автомобилите. Това може да е заем за финансиране или съфинансиране на покупката на кола, а може и да е за ремонта й. Все пак в повечето случаи дори колата да е на нежната половинка, с ремонтните и поддържащи дейности по нея обикновено се занимава мъжът в семейството.

Някои покупки за дома, като климатици или ремонтни материали, също са отговорност на мъжката част от населението. Голяма част от мъжете теглят кредити и за свободното си време.

Жените и отговорностите

Сред честите причини за вземане на кредит от жени е образованието – дали на самата дама или за децата. Често те се занимават и със случаите, когато член на семейството има нужда от лечение. Организирането на тържества като рождени дни, сватби или абитуриентски балове, съвсем естествено, също пада на техните плещи. Едва след това се нареждат кредитите за покупка на мебели или наличие на пари в брой за всекидневни нужди или свободното време.

Пазарът продължава да расте и прогнозите са, че тази тенденция ще се запази. Все повече клиентите на банките и кредитните компании са млади хора или на средна възраст с висше образование и добра професия, отчитат още от бранша.